Nanoteknologi - 12 historier om dansk nanoforskning

Undervisningsmagasin og -materiale

Hæftet giver en introduktion til de mange forskellige forskningsområder indenfor nanoscience. Det indeholder 12 eksempler på forskning udført ved iNANO, Aarhus Universitet og Aalborg Universitet. Udover de enkelte forskningsprojekter er der også en introduktion til nogle af de teknikker der er vigtigst inden for nanoscience.

Hæftet egner sig bedst til undervisningen i de gymnasiale uddannelser. Artiklerne er skrevet af de forskere der arbejder med emnerne i laboratorierne til daglig, så man får det bedste indblik i, hvordan forskningen foregår.

Her kan du online læse eller downloade word- eller pdf-filer med undervisningsmateriale til hver af de 12 historier.

Hvis du har spørgsmål til iNANOs formidlingsaktiviteter kontakt venligst besoegsservice@inano.au.dk.