Thomas Birkballe Hansen receives ST Science Award

Fremragende forskningsresultat

ST Science Award 2014 tildeles postdoc Thomas Birkballe Hansen, Institut for Molekylærbiologi og Genetik samt iNANO for offentliggørelse af den første funktionelle karakteristik af cirkulært RNA.

Thomas har gennem en årrække været én af de største pionerer på verdensplan inden for cirkulært RNA. Faktisk var Thomas med til at etablere tilstedeværelsen af cirkulære RNA i mennesket tilbage i 2011 med identifikationen af et meget højt udtrykt cirkulært RNA udbredt i alle pattedyr – publiceret i EMBO Journal. Som konsekvens er Thomas blevet inviteret som foredragsholder til en lang række af internationale og velansete konferencer – senest som keynote-speaker i Japan til efteråret.

ST Science Award 2014 tildeles derfor postdoc Thomas Birkballe Hansen. Tillykke.