Brug Nanoscience i BIOLOGI-/BIOTEK-/FYSIK-/KEMI-undervisningen

Nanoscience er et tværfagligt felt, hvor man bruger både fysik, kemi og biologi.

På disse sider kan du finde inspiration til at inddrage nanoscience i din egen undervisning på STX/HTX/HF i fagene biologi/bioteknologi, fysik og/eller kemi. Du kan bl.a.:

Fagspecifikke tilbud og programforslag

• BIOLOGI/BIOTEKNOLOGI: Hør f.eks. om Bakteries beskyttelsesrum, Kunstige celler, Fremtidens RNA-medicin, Hjernesygdomme. Fremstil nano-objekter af DNA eller lav en nanobiosensor vha. guldnanopartikler.
  • FYSIK: Hør f.eks. om grøn energi med nanoteknologi (Power-to-X). Se ned på nanoskala med Atomart Kraft Mikroskopi.
  • KEMI: Hør f.eks. om fremtidens bæredygtige batterier, magneter som fremtidens energiopbevaring. Byg en Grätzel-solcelle.

Til dine elever:

Eleven/den uddannelsessøgende kan på disse sider læse om hvilke tilbud vi har, hvor man kan opleve Nanoscience-uddannelsen f.eks. ifm.:

Andre aktiviteter du kan inddrage i et besøg hos os eller undervisningen på skolen

Hvis du har spørgsmål til iNANOs formidlingsaktiviteter kontakt venligst besoegsservice@inano.au.dk.